Home»Motor»Från city till hinderbanan

Från city till hinderbanan

2
Shares
Pinterest Google+

Vad krävs för att tillgodose behovet av transport för människor som ena stunden åker till centrum på asfalterade vägar för att jobba och shoppa, men i nästa stund dyker upp i en snöfylld skog iklädd full träningsmundering med bilen fylld med kettlebells, medicinbollar och hantlar?

Det krävs en bil som ser bra ut, känns bra att köra samt gärna kliver av körbanan rakt ut i hetluften. 

Vi tog med oss ett gäng OCR-tjejer inklusive en barnaskara, placerade dem i Kugan för att testa vad den går för. Det första vi får höra är hur mjukt bilen går, och att stolarna är väldigt sköna. Barnen i bilen uppskattade det justerbara baksätet. Barn har bevisligen behov av att luta väldigt mycket vid bilfärd, i alla fall enligt testlaget.

Fords Sync 3, där det mesta av bilens extrafunktioner sköts via pekskärm fungerar oklanderligt och är perfekt avvägt i gränssnitt för att passa denna typ av människa. Underlaget går från motorväg till traktorstig via en snutt grus vilket passar Kugan lika bra, inga problem att ta sig fram där heller. Väl framme vid utvalt träningsställe kliver det ut ett laddat gäng för ett härligt pass vid en brant backe med hinder.

Utsänd skribent passar på att klargöra vikten av att studera träningsformen på håll.

Efter passet när allt ska tillbaka i bilen och alla fem testpersonerna bär på utrustning passar det utmärkt att sträcka in under bakre stötfångaren och vicka till med foten, då öppnar sig bakluckan och utrustningen kan smidigt lämnas tillbaka i skuffen. Ny chaufför, nya intryck som radas upp. Man kan tro att det diskuteras kamouflage och vilka James Bond-liknande föremål som passar tjejerna bäst, men uppenbarligen har diskussionerna varit mer kring sikt och styrning, samt framkomligheten, som verkar ha gjort ett bra intryck. Summa summarum, nya Ford Kuga 2017 är en komplett bil för folk i farten.

TEXT: PATRIK ANDERSSON BILD: FORD

Previous post

ROCK OF 80´S - NOSTALGITRIPP AV RANG

Next post

Weekendfavoriter i Europa